BIGTRUCK'S PAGE
BIGTRUCK'S STUFF
WALKTHROUGHS
BOD Scripting
BIGTRUCK'S STUFF
WALKTHROUGHS
BOD Scripting
- BLADEX FUNCTIONS
- 3D STUDIO MAX PLUGINS
- ADDING DOORS
- ADDING ENEMIES
- ARCHES
- ASSORTED NOTES ON LED
- ATMOSPHERES
- COMPILING THE LEVEL
- CREATING A BASIC LEVEL
- DEBUG MODE OUTPUT
- DIRECTORY SETUP
- EDITING
- FILE SYNTAX
- GAME CONSOLE COMMANDS
- GAME STARTUP COMMAND LINES OPTIONS
- KEYS
- LIGHTS
- OBJECTS AND ENTITIES
- OPEN GL
- PLAYING THE LEVEL
- SELECTION MODES
- SLOPES
- TEXTURES - SKINS TUTORIAL BY TOM TRIFFIC
- TEXTURE EDITOR - BAB EXE
- TEXTURES SETUP IN LED
- VIEWING THE MAP
BOD Scripting
Adding doors
PUERTAS.PY FILE SYNTAX
import Bladex import Doors import Levers import Locks import Objects import Sounds import Button import ReadGSFile import AuxFuncs import darfuncs import Stars ############################################################ ####---------------------- Door 1 ---------------------##### ############################################################ ######################################### # definitions open/close from DefFuncs # ######################################### def Abredoor1(): door1.OpenDoor() def Cierradoor1(): door1.CloseDoor() ######################################### # create the door # ######################################### door1=Doors.CreateDoor("door1", (0,-3000,14500), (0,1,0), 500, 4300, Doors.CLOSED) door1.opentype=Doors.UNIF door1.o_med_vel=-800 door1.o_med_displ=3800 door1.closetype=Doors.AC door1.c_init_displ=3800 door1.c_med_vel=8000 ######################################## # Action of lever to open door # ######################################## palanm1=Levers.PlaceLever("PALAm1",Levers.LeverType3,(-1900,-4000,13000),(0.495618,0.504344,-0.495618,0.504344),0. palanm1.mode=1 palanm1.OnTurnOnFunc=Abredoor1 palanm1.OnTurnOnArgs=() palanm1.OnTurnOffFunc=Cierradoor1 palanm1.OnTurnOffArgs=() ############################################################ ####---------------------- Door 2 ---------------------##### ############################################################ ######################################### # definitions open/close from DefFuncs # ######################################### def Abredoor2(): door2.OpenDoor() def Cierradoor2(): door2.CloseDoor() ######################################### # create the door # ######################################### door2=Doors.CreateDoor("door2", (11600,-6000,12000), (0,1,0), 500, 4300, Doors.CLOSED) door2.opentype=Doors.UNIF door2.o_med_vel=-800 door2.o_med_displ=3800 door2.closetype=Doors.AC door2.c_init_displ=3800 door2.c_med_vel=8000 ######################################## # Action of lever to open door # ######################################## palanm2=Levers.PlaceLever("PALAm2",Levers.LeverType3,(10000,-7000,13900),(0.707000,0.707000,0.0,0.0),0.0) palanm2.mode=1 palanm2.OnTurnOnFunc=Abredoor2 palanm2.OnTurnOnArgs=() palanm2.OnTurnOffFunc=Cierradoor2 palanm2.OnTurnOffArgs=() ############################################################ ####---------------------- Door 3 ---------------------##### ############################################################ ######################################### # definitions open/close from DefFuncs # ######################################### def Abredoor3(): door3.OpenDoor() def Cierradoor3(): door3.CloseDoor() ######################################### # create the door # ######################################### door3=Doors.CreateDoor("door3", (9000,-9000,500), (0,1,0), 500, 4300, Doors.CLOSED) door3.opentype=Doors.UNIF door3.o_med_vel=-800 door3.o_med_displ=3800 door3.closetype=Doors.AC door3.c_init_displ=3800 door3.c_med_vel=8000 ######################################## # Action of lever to open door # ######################################## palanm3=Levers.PlaceLever("PALAm3",Levers.LeverType3,(10900,-10000,2000),(0.495618,0.504344,0.495618,-0.504344),0.0) palanm3.mode=1 palanm3.OnTurnOnFunc=Abredoor3 palanm3.OnTurnOnArgs=() palanm3.OnTurnOffFunc=Cierradoor3 palanm3.OnTurnOffArgs=() ############################################################ ####---------------------- Door 4 ---------------------##### ############################################################ ######################################### # definitions open/close from DefFuncs # ######################################### def Abredoor4(): door4.OpenDoor() def Cierradoor4(): door4.CloseDoor() ######################################### # create the door # ######################################### door4=Doors.CreateDoor("door4", (-2750,-12000,3000), (0,1,0), 500, 4300, Doors.CLOSED) door4.opentype=Doors.UNIF door4.o_med_vel=-800 door4.o_med_displ=3800 door4.closetype=Doors.AC door4.c_init_displ=3800 door4.c_med_vel=8000 ######################################## # Action of lever to open door # ######################################## palanm4=Levers.PlaceLever("PALAm4",Levers.LeverType3,(-1000,-13000,1100),(0.000000,0.000000,0.707107,-0.707107),0.0) palanm4.mode=1 palanm4.OnTurnOnFunc=Abredoor4 palanm4.OnTurnOnArgs=() palanm4.OnTurnOffFunc=Cierradoor4 palanm4.OnTurnOffArgs=() ######################################## # other stuff 4 later # ######################################## #def Abrepuertasag(): # puertasag1.OpenDoor() #def CierraPuertasag(sectorindex,entityname): # if entityname=="Player1": # #puertasag1.CloseDoor() # ptatrampa.CloseDoor() # serB1.OnEnter="" #def Abreptapie(): # ptapie.OpenDoor() # Bladex.ExeMusicEvent( Bladex.GetMusicEvent("ABREPTAFINAL") ) # Bladex.ExeMusicEvent( Bladex.GetMusicEvent("empty") ) ######################################## #sspl33=Bladex.GetSector(-79754.3550954, -7868.72272905, 66913.56) #sspl33.OnEnter=CierraPuertaLlave33 ########################################